Sustainability
Sustainability, a central issue for all of society, is also firmly established in the University’s guiding principle. The projects in this area look at the ways sustainability can be understood as an educational topic and responsibility, how it can be realized, and what contributions educational science can make to shaping a responsible society.
Selected and current projects or areas of activity:
- Urban Gardening auf dem Campus - Ein theoretischer und praktischer Beitrag zum gesellschaftlichen Diskurs über die Bedeutung von Stadtnatur und Gemeinschaftsgärten im öffentlichen Raum (Link), Dr. Britta Lübke & Dörthe Ohlhoff
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Nachhaltig handeln - MINT4all (Link), PD Dr. habil. Katrin Vorhölter, Prof. Dr. Sandra Schulz, Prof. Dr. Sandra Sprenger, Prof. Dr. Dietmar Höttecke, Prof. Dr. Marcus Schütte
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Virtual Field Work in the context of Global Change (V-Global), Prof. Dr. Sandra Sprenger, Prof. Dr. Kerstin Michalik
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“The Art Peace Project.” Link, Prof. Dr. Gordon Mitchell (retired)
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“Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung.” Link, Prof. Dr. Werner Kuhlmeier
- Professioneller Umgang von Geographielehrer*innen mit Unsicherheiten im Kontext des Klimawandels (Link), Prof. Dr. Sandra Sprenger, Prof. Dr. Angelika Paseka, Melissa Hanke
Completed projects:
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“Videobasiertes Lernen durch Forschung zur Nachhaltigkeit: Student Crowd Research (SCoRe).” Link, Prof. Dr. Gabi Reinmann
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Virtual Excursion Didactics Towards Sustainability (VIRTEX), Prof. Dr. Sandra Sprenger
- “Nachhaltiges Denken—das Beispiel Wasser.” Link, Prof. Dr. Sandra Sprenger
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“Naturbeziehung—Naturerkenntnis—Bildung für Nachhaltige Entwicklung.” Link, Prof. Dr. Ulrich Gebhard