Veröffentlichungen im Rahmen des Projekts
- Pilvi Torsti: “Peace-loving and similar”. Youth and History — an Explorative Study of the Historical Thinking of Adolescents in Bosnia-Hercegovina. Helsinki: University of Helsinki. Department of History. 9/2000; 208 pp.
- Lastrucci, Emilio (2000): La formazione del pensiero storico. Milano, Paravia.
- Lastrucci, Emilio (2000): “Aspetti educativi della coscienza storica”. In: Il Mulino, n. 1; pp. 126–136.
- Lastrucci, Emilio (1999): “Il Novecento a scuola.” In: Critica marxista, n. 1–2; pp. 87–96.
- Lastrucci, Emilio (1999): “La coscienza storica dei giovani: questioni socio-educative.” In Scuola democratica, n. 1–2;, pp. 189–213.
- Bragi Gudmundsson and Gunnar Karlsson (1999): (Iceland): Aeska og saga, University of Iceland Press, Vol. 15, series Studia historica
- Shifra Sagy, Emda Orr, Dan Bar-On (1999): (Israel) Individualism and collectivism in Israeli society: Comparing religious and secular high-school students. Human Relations, 52. p. 327–348
- Sylwia Willberg , Richard Lynn (1999): (Germany / Poland) Sex differences in historical knowledge and school grades: a 26 nation study, in: Personality And Individual Differences 27, p.1221–1229
- Borries, Bodo von (1999): (Germany) Geschlechtsspezifisches Geschichtsbewußtsein und koedukativer Geschichtsunterricht, in: Arnold, Udo u.a. (Hrsg.): Stationen eines Hochschullebens. Festschrift für Annette Kuhn zum 65. Geburtstag; Dortmund (Edition Ebersbach) 1999, p. 89–111
- Borries, Bodo von (1999): (Germany) Nicht länger Mittel der Abgrenzung. Gewandelte Funktionen historischer Sinnbildung in Einwanderungsgesellschaften, in: Frankfurter Rundschau, 16.3. 1999, 8
- José Machado Pais (1999): (Portugal) Consciência Histórica e Identidade — Os Jovens Portrugueses num Contexto Europeu (Historical Consciousness and Identity — Portuguese Young People in a European Context) SEJ/CELTA, Lisboa
- José Machado Pais (1999): (Portugal) Uma Europa aberta ao multiculturalismo? Atitudes dos jovens europeus perante os imigrantes, Revista da USP (Universidade de S. Paulo), S. Paulo (Brazil)
- Borries, Bodo von (1999) (Germany) Bodo v.: “YOUTH and HISTORY” 1995 — ein europäischer Kulturvergleich zum jugendlichen Geschichtsbewußtsein, in: Europäische Geschichtskultur im 21. Jahrhundert; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik Deutschland)/ Belin (Nicolai), p. 193–207. Englische Übersetzung: “YOUTH and HISTORY” 1995 — a European Cultural Comparison of Young People’s Historical Consciousness, in: The Culture of European History in he 21st Century; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik Deutschland)/Berlin (Nicolai), p 179–192.
- Borries, Bodo von (unter Mitarbeit von Körber, Andreas, Baeck, Oliver, Kindervater, Angela) (1999): (Germany) Jugend und Geschichte. Ein europäischer Kulturvergleich aus deutscher Sicht, Opladen: Leske+Budrich (Reihe: Schule und Gesellschaft 21)
- Kirkeeide, Normann (1999): (Norway) Drivkraft for historieskaping, In: Bergens Tidende (based on an interview with Magne Angvik)
- Angvik, Magne; Nielsen, Vagn Oluf (red.) (1999): (Norway, Finland, Sweden, Denmark, Island) Ungdom og historie i Norden, Fagbokforlaget Norway
- Hansen, Lho Helle and Bertelsen, Anja (1999): (Denmark) Pust in: Aktuelt (Newspaper, based on an interview with Vagn Oluf Nielsen)
- Sogaard, Soren (1999): (Denmark) Hvad skal vi med fortiden Berlingske Tidende (Neswpaper, based on an interview with Vagn Oluf Nielsen)
- Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark) Ungdom og Historie i Danmark in: Indblik, Danish radio, P1 (based on an interview with Vagn Oluf Nielsen)
- Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark) Unges interesse for historie: Nutid og action in: Samvirke, p. 101–106
- Borries, Bodo von (1999): (Germany) A Cross-Cultural Comparison of Students’ Concepts of Europe, in: CYRCE (Ed.).: Intercultural Reconstruction: Trends and Challenges; Berlin/New York (de Gruyter) 1999, p. 33–50 ( European Yearbook on Youth Policy and Research 2)
- Lastrucci, Emilio (1998): “Gli adolescenti europei e la storia: primi risultati di una grande indagine comparativa.” In Cadmo, VI, n. 17–18; pp. 63–84.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Zum historisch-politischen Bewußtsein der europäischen Jugend — Kulturvergleichende Befunde von YOUTH and HISTORY 1995, in: Payerl, Eva (Hrsg.): Jugendkooperationen in Mitteleuropa; Wien (IDM Institut für den Donauraum und Mitteleuropa) 1998, p. 48–66, 128–137 ( Reihe: Studien des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa 19
- José Machado Pais (1998): (Portugal)Los rasgos más importantes de la sociedad europea y la situación de los
- jóvenes en ella, Revista SINITE, Revista de Pedagogía Religiosa, vol. XXXIX, nr.118, Madrid, 1998, pp. 211–238.
- Nemchinov V.,Tsenina I (1998): (Russia) Socialization and Individualization in Shaping Historical Consciousness. Evaluation of Empirical Studies of Teenagers’ Psychology, In: The World of Psychology, Moscow-Woronezh No 1
- Mikkelsen, Morten (1998): (Denmark) Europas unge mangler historisk bevidsthed in: Kristeligt Dagblad, (Newspaper, based on an interview with Vagn Oluf Nielsen)
- Ahonen, Sirkka (1998): (Finland) Historiaton sukupolvi? Historian vastaanotto ja historiallisen identiteetin rakentuminen 1990-luvun nuorison keskuudessa (No-History Generation? Reception of history and construction of historical identity among young people in 1990’s) Suomen Historiallinen Seura, Historiallisia tutkimuksia 202
- Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark) Ungdom og historie i Danmark Danmarks Lærerhøjskole
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Representation and Understanding of History In: Voss, J.F. and Carretero, M. (Eds.): Leraning and Reasoning in History, London, Woburn
- Wahkers, Allan (1998): (Denmark) The students know Hitler very well In: BERLINKSKE TIDENDE
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Historische Projektarbeit im Vergleich der Methodenkonzepte. In: B. Schönemann; et al. (ed.): Geschichtsbewußtsein und Methoden historischen Lernens, Weinheim 1996, pp. 276–306.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Forschungsprobleme einer Theorie des Geschichtsbewußtseins. Am Beispiel einer Studie zum empirischen Kulturvergleich; Jörn Rüsen zum 60. Geburtstag In: Blanke, Horst Walter u.a. (Hrsg.): Dimensionen der Historik. Geschichtstheorie, Wissenschaftsgeschichte und Geschichtskultur heute; Köln (Böhlau), p. 239–152.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Erweiterte litauische Übersetzung: Paaugli istorijos supratimas ir politin s nuostatos Ryt ir Vakar Europoje: pavyzdys demokratija. 1994–1995 met empirinio tyrimorezultatai ir problemos In: Becher, Ursula A. J. u.a. (Hrsg.): Istoriografija ir atvira visuomen (Geschichtswissenschaft und offene Gesellschaft); Vilnius (Vilniaus universitetas) , p. 208–241.
- Dooren, Jos van & Dycke, H. van (1998): (Belgium) The Historical Conscioussness of European Students. Pioneering work by the Youth & History Project. In: Information — Mitteilungen — Communications, Vol 19, no. 2, p.134–141
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen im europäischen Ost-West-Vergleich: Das Beispiel Demokratie. In: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 49 Jg., p. 208–222
- HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis moet waarden aanleren. IN: De Standaard.
- Cajani, Luigi (1998): (Italy) Tra passato e futuro. Una inchiesta sulla coscienza storica Biblioteca di Storia moderna e contemporanea, Roma, pp. 68 — 93
- HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis is niet leuk. In: De Standaard.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Landkarte historisch-politischer Mentalitäten der europäischen Jugend? In: Jahrbuch Arbeit — Bildung — Kultur, hrsg. vom Forschungsinstitut für Arbeiterbildung 15/16, 1997/98, 27–55.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Ziele, Formen und Ergebnisse des Geschichtslernens Jugendlicher im europäischen Vergleich. Zu YOUTH and HISTORY 1994/95 In: Geschichte, Politik und ihre Didaktik, 26. Jg., p. 7–21
- Barschdorff, Signe (1998): (Germany) Is history teaching up to date? (Introduction) In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung), p. 77–92
- Barschdorff, Signe (1998): (Germany) Final Remarks: Reactions of the Hamburg Analysis Group on the conference and its outcomes In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung), p. 195–203
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) What were we looking for and what did we find? Interesting Hypotheses, Methods and Results of the Youth and History Survey In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung) , p. 15–51
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Do Teachers and Students attend the same Lessons? In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung) , p. 103–118
- Borries, Bodo von and Baeck, Oliver (1998): (Germany) Are Teachers able and willing to innovate the Teaching and Learning of History? In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung), p. 143–162.
- Körber, Andreas (1998): (Germany) Can our pupils fit into the shoes of someone else? (Introduction) In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung), p. 123–138
- Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.) (1998): (Netherlands) The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the “Youth and History”-Survey Hamburg (edition Körber-Stiftung)
- Thorup, Mette-Line (1998): (Denmark) Forsker efterlyser engageret historieundervising in: Information (Newspaper, based on an interview with Vagn Oluf Nielsen)
- Angvik, Magne (1998): (Norway) Er 15-åringene interessert i historie? (Are 15-year Olds Interested In History?) In: Til debatt, innlegg ved Norske historiedagar 1996 (Discussion Topics. Contributions given at the Norwegian History Conference 1996). University of Bergen, Department of History. 1998 , pp. 51–60.
- Abacioglu, Asuman (1998): (Turkey) Tarih dersini seven yok [No one likes history lessons] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 21, 1998
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Erlebnis, Identifikation und Abneigung beim Geschichtslernen In: Neue Sammlung, 38. Jg., 2/98, pp. 171–202.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen im europäischen Ost-West-Vergleich: das Beispiel Demokratie. In: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998, pp. 208–222.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Jugendliche und Gedenkstätten. Einige empirische Befunde und theoretische Überlegungen. In: Haase, Norbert; Pampel, Bert (ed.): Doppelte Last — doppelte Herausforderung, Frankfurt a.M. 1998, pp. 113–118.
- Borries, Bodo von (1998): (Germany) Historical Consciousness among German and European Adolescents. Some Methodological Problems of Cross-Cultural Comparisons. In: Yuan Chang & Liang-Kai Chou (ed.): Methodologies: Historical Consciousness and History — Textbook Research (Conference February 1997); Taiwan
- Hizlan, Dogan (1998): (Turkey) Gencler okutulan tarihi sevmiyor [The Youth does not like the history they read In: Hürriyet, January 26, 1998
- Liedtke, Gertrud (1998): (Germany) Diskussion des Projektes “Youth and History” auf der Euroclio-Tagung in Pecs, Ungarn, 17.–21. September 1997. In: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998, pp. 264–268.
- Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark) Ungdom og Historiebevidsthed. In: Humaniora, nr.1 1998, pp. 26–29.
- Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih — II [Youth and History ii ] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 11, 1998, p. 2.
- Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth and History] In: Toplumsol Tarih, No. 49, Istanbul, January 1998, pp. 49–56.
- Pesole, Dino (1998): (Italy) Studenti europei in cerca di storia (contemporanea) In: Il Sole 24 ORE, No. 16, Milano, January 17, 1998, p. 14.
- N.N. (1997): (Iceland) In: Morgunbladid (Iceland), February 11th, 1997.
- Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark) Ungdom og historie. In: Folkeskolen Nr.30–33, August 14th, 1997.
- Dooren, Jos van (1997): (Belgium) Weinig amusement in de Vlaamse geschiedenisles. In: Hermes. Tijdschrift voor geschiedenis, Jg. 1, Nr. 3, p. 11–22
- Borries, Bodo von (1997): (Germany) Zwischen Fremdentoleranz und Gewaltbereitschaft In: Becher, Ursula A. J., Borries, Bodo v. u.a.: Jugend — Politik — Geschichte. Ergebnisse des europäischen Kulturvergleichs “Youth and History”; Hamburg (edition Körber-Stiftung) , p. 37–52.
- Platthaus, Andreas (1997): (Germany) Kinder im Strom. Was bedeutet jungen Leuten die Geschichte? Zu einer Umfrage [Children in the Current. What does History mean to Young People. On a Survey]. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung (Germany). April 30th, 1997, p.43 [Review of the project and assessment of its results; based on: Angvik; v.Borries (Eds.; 1997): YOUTH and HISTORY].
- Lumby, Elisabeth (1997): (Denmark) Historie populært i folkeskolen In: Berlingske Tidene (Denmark), January 4th, 1997. [based on an interview with Vagn Oluf Nielsen]
- Mathiassen, Amalie (1997): (Denmark) Historien har fået comeback In: Det Fri Aktuelt (Denmark), February 1st, 1997. [based on an interview with Vagn Oluf Nielsen]
- Ahonen, Sirkka (1997): (Finland) Demokratia nuorten odotuksissa Suomessa ja muualla Euroopassa [The role of democracy as an aspiration concerning future among Finnish adolescents in a European context] In: Hyvinvointikatsaus 4/1997. pp. 12–17.
- Angvik, Magne; Borries, Bodo von (1997): (Germany) YOUTH and HISTORY. A Comparative European Survey on Historical Consciousness and Political Attitudes among Adolescents. Hamburg: edition Körber-Stiftung, 1997. (Vol. A: Description, Vol. B: Documentation, CD-ROM).
- Becher, Ursula A. J. et al. (1997): (Germany) Jugend — Politik — Geschichte. Ergebnisse des europäischen Kulturvergleichs ‘YOUTH and HISTORY’. Mit Beiträgen von Ursula A.J. Becher, Bodo von Borries, Luigi Cajani, Friedrich Heckmann, Wolfgang Höpken, Sibylle Hübner-Funk, Josef Janning, Andreas Körber, Franz Lanthaler, Joke van der Leeuw-Roord, Rainer H. Lehmann, Alexander Rahr, Wolf Schmidt und Sylwia Wilberg-Grzeskowiak.[Youth — Politics — History. Results of the European cross-cultural study ‘YOUTH and HISTORY’]. Dokumentation einer Tagung der Deutschen Welle am 17. Oktober 1996 in Köln, bearb. v. Dirk Wegner, Hamburg (edition KÖRBER-STIFTUNG).
- Borries, Bodo von (1997): (Germany) Jugend — Politik — Geschichte. Hinweise aus einem europäischen Vergleich. In: Gewerkschaftliche Monatshefte 12’97, 48. Jg., bund Verlag, Düsseldorf 1997, pp. 670–679.
- Borries, Bodo von (1997): (Germany) Jugendliche Türken, Deutsche und Deutsch-Türken. Empirische Befunde zum historisch-politischen Bewußtsein. [Young Turks, Germans and German-Turks. Empirical findings concerning historical-political consciousness]. In: Raisch, H. und Reese, A. (Hrsg.): Historica Didactica. Geschichtsdidaktik heute, Festschrift für Uwe Uffelmann, Idstein, p. 15–30
- Borries, Bodo von (1997): (Germany) YOUTH and HISTORY. The Comparative European Project on Historical Consciousness among Adolescents (1994/95). In: Zeitschrift für Sozialisationsforschung und Erziehungssoziologie (ZSE) 17(1997), no. 2, pp. 214–219.
- Borries, Bodo von (1997): (Germany) Concepts of Historical Thinking and Historical Learning in the Perspective of German Students and Teachers. In: International Journal of Educational Research, vol. 27, 1997, pp. 211–220.
- Borries, Bodo von; Barschdorff, Signe (1997): (Germany) Jugend und Geschichte. Ein europäisches Internetprojekt. [Youth and History. A European Internet project]. In: Donath, R. und Volkmer, I. (eds. 1997): Das Transatlantische Klassenzimmer. Interkulturelles Lernen durch Online-Projekte im Unterricht. Hamburg: edition Körber-Stiftung, pp. 411–423.
- Borries, Bodo von; Körber, Andreas; Barschdorff, Signe (1997): (Germany) Youth and History. Results of the first cross-cultural study of youth on historical-political attitudes In: civnet 1997, vol.1. no.3. (http://civnet.org/mag/issue3/youth1.htm on August 6th, 1997).
- Borries, Bodo von; Körber, Andreas; unter Mitarbeit von Baeck, Oliver; Bakonyi, Jutta; Kindervater, Angela (1997): (Germany) Ein europäischer Kulturvergleich zu Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen von Jugendlichen. [European cross-cultural study on historical and political attitudes]. In: Zeitschrift für Politische Psychologie 5(1997), no. 1.
- Bouwman, Will (ed.) (1997): (Netherlands) Youth and History in Nederland. Het Europese onderzoek naar historisch besef bij jongeren en de resultaten in ons land nader bekeken. ’s‑Hertogenbosch, KPC Groep, 1997
- Kuyper, Marion; Leeuw-Roord, Joke van der (1997): (Netherlands) Youth and History. Is historisch besef te meten? [Can we measure historical consciousness?] In: Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van docenten in Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland (VGN), 38(1997), no. 6, pp. 22–27.
- Lanthaler, Franz (1997): (Italy — Southern Tyrol) Jugend und Geschichte. Eine Studie zum Geschichtsbewußtsein. I giovani e la storia. Un’indagine sulla coscienza storica. [Youth and History. A study on historical consciousness]. [Includes articles by Walter Alber, Bodo von Borries, Luigi Cajani and Franz Lanthaler]. Bozen/Bolzano/Bulsan: Pädagogisches Institut für die deutsche Sprachgruppe, Istituto pedagogico per il gruppo linguistico italiano, Istitut Pedagogich Ladin.
- N.N. (1997): (Israel) Shmu’el Me’iri: HaNo’ar hayehudi… [For jewish youth in Israel, peace is not the most important of their values] ??
- Nemchinov, Victor (1997): (Russia) Reflections in the Mirrors of History. In: Roditeli, spring 1997.
- Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark) Ungdom og historie. Om danske skoleelevers interesse for historie. In: Noter, nr.135, December 1997, pp. 13–17.
- Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark) Ungdom og historie. In: Historie & Samfundsfag, 2/1997 (June).
- Özbaran, Salih (1997): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth and History]. In: Cumhuriyet, Istanbul, November 1, 1997, p. 2.
- Tutiaux-Guillon, Nicole (1997): (France) Premiers résultats, premières interrogations: à propos de l’enquête européenne ‘les jeunes et l’histoire’. In: Documents, acts et rapports pour l’éducation: l’Europe, objet d’enseignement? Acts du colloque inter-irehg de Dijon, s.d. J. Maréchal, C. Mercier, F. Soeurs. Dijon 1997.
- Wegner, Dirk (1997): (Germany) Die mentale Landkarte Europas neu vermessen. In: Körberworld. Magazin der Körber AG, 1997, no. 1, pp. 43–45.
- Angvik, Magne (1996): (Norway) Paper presented at the Fifth Conference of the International Society for the Study of European Ideas (ISSEI) at University for Humanist Studies, Utrecht, August 19th to 24th, 1996 [Will be published in the conference report printed in USA 1997]
- Angvik, Magne (1996): (Norway) Paper presented at the the conference for Norwegian historians and History teachers in colleges in Bergen June 27th to 30th, 1996 [Will be published by University of Bergen, Department of History spring 1997]
- Bekeshkina, Irina (1996): (Ukraine) Europe and We: the Comparative European Study. [in Ukrainian]. In: The Day (Ukraine), October 3rd, 1996, pp. 1, 6.
- Kaspi, Arje (1996.): (Israel) Shalom mibe’ad haKawenet In: Musaf HaAretzon (Israel), Novermber 1st, 1996. [based on an Interview with Shifra Sagy]
- Angvik, Magne (1996): (Norway) Paper presented at The Sixth Nordic Conference on History Didactics in Tampere, Finland, June 1st to 6th, 1996 [Will be published in report (for ordinary sale) made by Danmarks Lærerhojskole, Copenhagen, spring 1997].
- Ahonen, Sirkka (1996): (Finland) Historiatietoisuus Oppimistuloksena. [Historical consciousness as an outcome of Learning] In: Jakku-Sihvonen, Ritva; Lindström, Aslak; Lipsanen, Sinikka (ed.): Toteuttaako peruskoulu tasa-arvoa? Opetushallitus 1996, pp.375–390
- Bøe, Jan Bjarne (1996): (Norway) Historie som identitet. To studier i historiebevissthet. Stavanger: Stavanger College (Stavanger College, School of Humanities, vol. 20).
- Borries, Bodo von (1996): (Germany) Musterschüler in Ökologie, Demokratie und Gewaltlosigkeit? Geschichtsbewußtsein und Politikeinstellungen deutscher Jugendlicher im europäischen Vergleich. [Star students in ecology, democracy and non-violence? Historical consciousness and political attitudes of German youth in a comparative European perspective]. In: Rohdenburg, Günther (ed.; 1996): Öffentlichkeit herstellen — Forschen erleichtern! 10 Jahre Archivpädagogik und historische Bildungsarbeit — Vorträge zur Didaktik. Bremen: Staatsarchiv (Kleine Schriften des Staatsarchivs Bremen; 24), pp. 53–85.
- Nielsen, Vagn Oluf (1996): (Denmark) Ungdom og Historie In: Kridthuset (Denmark), 6(1996), no. 5, pp. 6–8.
- Angvik, Magne; Borries, Bodo von; Körber, Andreas (1995): (Germany) Report to the Students and Teachers. (March 15th, 1995). [This report was sent to the participating schools early in the analytical phase. Adaptions in different languages (most of them with national appendices) are available from the respective National Coordinators.]
- Dragonas, Thalia (1995): (Greece) Youth and History. Paper presented at the Modern Greek Studies Association Conference. Harvard, Mass. November 2nd to 5th, 1995.
- Nielsen, Vagn Oluf (1995): (Denmark) Ungdom og Historie. In: Kridthuset (Copenhagen), 5(1995), no. 3.
- Tutiaux-Guillon, Nicole (1995): (France) Enquête européenne sur l’enseignement de l’histoire: mais que pensent-ils de l’Europe. In: iregh no. 2, l’Europe, décembre 1995, pp. 31–37 [IREGH = research institutes for teaching history, geography and civics].
- Angvik, Magne (1993): (Norway) Ungdom og Historie. Et europeisk projekt om historiebevissthet. [Youth and History. A European project on historical consciousness]. In: Historiedidaktik i Norden, vol. 5, p. 323–334.