Teaching Historical Memories in an International Perspective16. Oktober 2019|PublikationAnalyzing Monuments using crosstabulations of Historical Thinking Competencies and Types of NarratingThe following is a follow-up in the discussion on Stéphane Lévesques model of historical competencies as presented in Public History Weekly, a few...27. August 2019|Studium und LehreAnalysing Monuments with StudentsHow to Read a Monument as a Narrative in Class – a Suggestion [unfinished draft] I The following suggestions for addressing monuments in history...28. November 2012|VeranstaltungAbschlusskonferenz des TeacMem-Projekts zur ErinnerungskulturVom 19. bis 22. November 2012 fand an der Universität Hamburg und im Studienzentrum der KZ-Gedenkstätte Neuengamme die Abschlusskonferenz des...30. September 2012|VeranstaltungInternationale Konferenz zur Erinnerungskultur in Ghana und Deutschland im VergleichVortrag auf der Tagung „Structures and Processes of Commemorating Cruelties in Academe and History Teaching: The commemoration of the Transatlantic...Zum Archiv